سبد خرید 0

مزایا و معایب دیوار پوش

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 16 مرداد 1400 در ساعت 12 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

. و همچنین فضاهای اداری .اگر استفاده از انواع مختلف این محصول از طریق بررسی تخصصی مزایا و معایب پوشش دیوار با توجه به اصول صحیح طراحی داخلی انتخاب شود، دیوار پوش واقعاً می توانند فضای بی روح دیوارها را زنده کنند. انواع دیوارپوش ها را می توان بر اساس مواد ساختاری و کاربردی طبقه بندی کرد. دیوار پوش در طرح های مختلف شامل ام دی اف و پی وی سی است. انواع دیگر دیوارپوش دیوارپوش چرمی، دیوارپوش سه بعدی، دیوارپوش سنگی و آلومینیومی می باشد، برای انتخاب دیوار پوش ها می توانید آن دیوار پوشی را انتخاب کنید که دارای کاربرد بیشتری برای مکان مورد نطر شما باشد برای انتخاب درست با مای دکوری همراه باشید تا بتوانید یکی از بهترینانتخاب های خود را در مای دکوری داشته باشید.

برای خرید چمن مصنوعی با ما تماس بگیرید .

انواع دیوار پوش

نوع دیگر دیوارپوش MDF است، همچنین می توانید مزایا و معایب دیوارپوش MDF را مطالعه کرده و با در نظر گرفتن عوامل مختلف، آن را در دکوراسیون داخلی نصب کرد در واقع می توان گفت که MDFدارای طیف گسترده ای از طرح ها و الگوها است و از روکش های زیبایی در آن استفاده شده است. این نوع دیوارپوش MDF می تواند مقاومت خوبی در برابر جمع شدن و انبساط داشته باشد. در مورد معایب انواع مختلف دیوارپوش MDF، می توان گفت که آنها در برابر حرارت مقاوم نیستند و نسبت به گرما بسیار حساس هستند. دیوارپوش های ام دی اف که به گرما حساس هستند، امکان استفاده از آنها در مکان هایی با رطوبت کافی و محدود نیست. نصب روکش دیوارMDF به زمان و انرژی نیاز دارد. بیشتر از انواع دیوارپوش مانند نوع PPC است. برخی از مزایای دیوارپوش PVC نسبت به انواع MDF شامل این است که انواع PVC را می توان با آب تمیز شستشو داد، اما انواعMDF را نمی توان با آب شستشو داد. زیرا باعث پوسیدگی در این نوع شود. یکی از مزایای دیوارپوش MDF نسبت به دیوارپوش PVC ممکن است مقاوم بودن آن باشد. بنابراین، توصیه می شود از دیوارپوش از نوع MDF در مکان هایی با تردد بیشتر استفاده کنید.

برای خرید پارکت لمینت با ما تماس بگیرید .

مزایای دیوار پوش PVC

دیوارپوش های PVC عموماً برای زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند و از این محصولات می توان در تمام قسمت های یک واحد مانند پذیرایی، اتاق خواب، حمام استفاده کرد. چراغ های دیواری PVC به دلیل پلاستیکی بودن بسیار مقاوم در برابر آب و مایعات هستند. آنها را می توان به راحتی با مواد شوینده تمیز کرد.

برخی از بارزترین ویژگی ها و مزایای این محصولات شامل موارد زیر است:
1. مقاومت بالا در برابر خوردگی و فرسایش
2. برخورداری از استحکام بالا در برابر فشار و ضربه
3. انعطاف پذیری بالا ی آن باعث می شود تا به راحتی نصب شود
4. در برابر آتش سوزی مقاومت دارد.
5. قیمت مناسبی دارد
6. در برابر نفوذ آب دارای مقاومت هستند و در محل های مرطوب قابلیت نصب شدن دارند
7. تنوع بالا در طرح و رنگ هم می تواند گزینه ایی باشد در مزیت های این مدل دیوار پوش

معایب دیوار پوش PVC

دیوار پوش PVC علاوه بر مزایا قطعا معایبی هم دارد، که اولین معایب این محصولات را می توان در ساختار پلاستیکی آنها که از پلی وینیل کلراید ساخته شده است خلاصه کرد و همانطور که بسیاری از ما می دانیم، پلاستیک به مدت طولانی در طبیعت می ماند و جذب نمی شود. این عامل باعث شده تا بسیاری از دوستداران محیط زیست از خرید این محصولات دست دومین عیب این محصولات عملکرد آتش است، اگرچه این محصولات مقاوم در برابر آتش هستند، اما در صورت بروز حادثه می توانند گازهای سمی را آزاد کنند، که می تواند برای افراد افزایش یابد و باعث ایجاد حساسیت و بیماری های تنفسی شود سومین عیب دیوارپوش حساسیت به نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش است. هنگامی که این محصولات در معرض آفتاب قرار می گیرند ، به مرور تغییر رنگ داده و کدر می شوند. البته باید بگوییم که این امر در طولانی مدت اتفاق خواهد افتاد. با مای دکوری برای یک خرید کاملا آسان همراه باشید.

برای خرید موکت با ما تماس بگیرید .

مزایا و معایب دیوار پوش های MDF

روکش دیوار MDF همانطور که از نامش پیداست از چوب ساخته شده است. این مدل نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اما به اندازه مدل های PVC رایج نیست. دیوارپوش های ام دی اف از چوب ساخته شده و در اندازه های 16، 8 و 3 میلی متر در فروشگاه مای دکوری موجود است. با مای دکوری همراه باشید.

مزیت

1. می توان به مقاومت و طول عمر بالای این محصول اشاره کرد.
2. تنوع در طرح و نقش
3. مقاومت در برابر نور خورشید
4. شست و شوی آسان
5. در برابر نفوذ آب دارای مقاومت هستند
6. بازجذب آنها به طبیعت در مدت زمان کمی می باشد.

معایب

1. با وجود رطوبت در محیط می بینیم که دچار حساسیت می شود
2. قیمت تمام شده ی بالا نسبت به نمونه ی پلاستیکی
3. نسبت به دمای بالا حساسیت نشان می دهد
4. هزینه ی بالایی در نصب دارد و نصب آن بسیار زمانبر است.
دیوار پوش های سنگی
نمونه های دیگری که در دکوراسیون داخلی استفاده می شود دیوار پوش سنگی است. استفاده از این محصولات نیز اخیراً افزایش یافته است. نمونه سنگ بیشتر در ترکیب با مدلهای دیگر استفاده می شود. شایان ذکر است که ساختار این محصول ترکیبی از PVC و پودر سنگ است که آن را در برابر ضربه، خط و خش بسیار مقاوم کرده است سنگ یکی از سخت ترین اجسام طبیعی در طبیعت است امروزه از سنگ در تزئینات دکوراسیون استفاده می شود. سنگ ضد آب است، شما می توانید به راحتی این دیوارها را با آب و مواد تمیز کننده تمیز کنید. از مزیت این محصولات می توان به موارد زیر اشاره کرد :
1. نصب آسان
2. جلا و زیبایی
3. بسیار در این مدل دیوار پوش تنوع دیده می شود

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()